Блог

У Мілані стали масово штрафувати водіїв на “день недільної прогулянки

By 04/02/2020 No Comments

Збільшення кількості автомобілів призводить до збільшення кількості викидів в атмосферу. Навіть електрокари не можна вважати цілком екобезпечними. Поки що.

Машинам тут не місце

Щоб покращити ситуацію, влада обмежує рух містом та запроваджує окремі «безавтомобільні» дні. І переважна більшість жителів радіє відсутності заторів на дорозі і сприймає екоініціативи з ентузіазмом.  

Більш того, існує Всесвітній День без автомобіля (World Carfree Day), який відзначають 22 вересня.

Але щоб не чекати на цей день та дозволили дихати планеті трішечки вільніше, можна відмовитись від свого залізного коня зараз. Як це зробили у містах, про які ми розповімо.

 Осло

Щоб в’їхати до центру столиці Норвегії на авто, потрібно за це сплатити. А все тому, що влада намагається звільнити місто від автомобілів та замість паркувальних майданчиків створити затишні місця для відпочинку та спорту. Навіть біля муніципалітету вже переробили площу, а чиновники дістаються  роботи велосипедами та гіроскутерами. Більш того, у країні планують до 2025 року звільнитись від  машин з двигунами внутрішнього згоряння. Люди, які живуть за межами міста, не дуже задоволені такою ініціативою, але переважна більшість містян за нововведення.

Мадрид

Тут почали з обмежень в’їзду до центру старих автомобілів. Але у влади все вийшло не одразу. Спочатку заборона діяла — обмеження були впроваджені взимку 2018 року. Через декілька місяців їх відмінили. І одразу у центрі міста виникли корки, погіршився стан повітря. Відвойовувати своє право на безавтомобільний простір люди вийшли з протестами. Вони просили владу відновити обмеження. І влада їх почула. До 2025 року у місті також планують відмовитись від авто на дизельному паливі.   

Гамбург

Гамбург, які і деякі інші великі міста Німеччини, серед яких і Берлін, ввели обмеження на пересування автомобілями з дизельним паливом певними вулицями. Заборона діє на авто, які не відповідають стандартам Євро 6. Це стосується як легкових автомобілів, так і вантажівок. Виключення: спецтранспорт та засоби пересування для людей з інвалідністю. Наразі невдоволені таким рішенням водії вантажних автомобілів, бо вони витрачають більше часу на подолання відстані.

В планах у влади до 2035 року перетворити 40% Гамбурга на вільний від машин простір. Це будуть парки, ігрові та спортивні майданчики. Не дивно, що такій ініціативі люди радіють.

Копенгаген

Це місто створене для прогулянок. Ще з 60-х років минулого століття влада робила все, щоб перетворити його на комфортне місце для пішоходів та велосипедистів. Тому у Копенгагені один з найнижчих відсотків автовласників у Європі. Натомість у місті дуже зручна система громадського транспорту. А велосипед переважна більшість містян та гостей використовує як транспорт останньої милі, коли на ньому доїжджають до станції метро чи електрички та залишають на спеціальних майданчиках. Тут, напевно, навіть не уявляють, що таке величезні затори у центрі міста та постійний смог.

 

Мілан

У місті запровадили день недільної прогулянки, коли діє заборона на авто у центрі. Це спроба влади зменшити забрудненість смогом. Табу на виїзд не поширюється на електрокари та засоби пересування для людей з інвалідністю.  Кроки влади досить обґрунтовані. Ще у 2008 році Мілан був найбільш забрудненим містом Старого Світу. Це не перший раз, коли влада Мілана забороняє автомобілям пересуватись в межах міста у вихідні дні. Тут, як і в Римі, також діють обмеження на автомобілі з дизельними двигунами.

За дві з половиною години італійська поліція виписала водіям 162 штрафи. У Мілані почали масово штрафувати водіїв, які порушили заборону на виїзд на «день недільної прогулянки». – повідомила ВВС

 

Київ

Поки що ініціативи влади щодо обмеження руху транспорту центром міста наштовхуються на хвилі критики. Паркування відбувається хаотично, і від цього страждають газони. І, на жаль,  система штрафів не діє.  Українці ввозять старе авто до країни. І в той час як Європа до 2025 року намагається відмовитись від старих авто, у нас введення стандарту Євро 6 відтермінували до 01.01.2025. Але, з іншого боку, збільшується кількість людей, які користуються велосипедами. З’являються  так звані байки європейського прокату, коли будь-хто може взяти в оренду спеціальний велосипед або самокат, відсканувавши QR-код, та доїхати до роботи або просто покататись містом.

Ми маємо надію, що у найближчі роки громадський транспорт візьме гору над приватним авто, тому що пересуватись ним стане зручніше. А це зменшить викиди і дозволить милуватись вранішнім блакитним небом, а не вранішнім смогом. 

 

Читайте також:

В Україні проектуватимуть житлові будинки з класом енергоефективності не нижче “С”

Як пов’язані щастя та… сміття?..

ПЕРЕДЗВОНІТЬ МЕНІ
+
Передзвоніть мені!